Tuesday, July 28, 2009

Apabila Sirih Pulang Ke Gangang...



Luar Dewan As-Syafei yang Damai..

Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih Lagi Maha Pemurah..Sudah sekian lama blog ini sepi dr entry..Rentetan pelbagai perkara yang berlaku 2/3 hari lepas..

Apabila sirih pulang ke gangang..ialah apabila aufa khalilah `pulang' semula ke Maahad Hamidiah yang setelah sekian lama ditinggalkan...

Pada mulanya tiada plan pun nk join sekali Program SEMEGA 09 yg diketuai oleh Ihsan...Tapi memikirkan wakil law yang tidak dpt dicari..So aku mengambil keputusan untuk tolong sedikit sebanyak..

Reason lain mungkin aku tiba-tiba rasa rindu sgt dekat sekolah nan satu ini..Dan mungkin ini salah satu cara utk aku berbakti sedikit sebanyak kpd sekolah yang telah byk mengajar aku erti kehidupan..

Pagi itu..aku sudah kabut nk buat pamplet..dgn segala kekelam-kabutan..pamplet berjaya disiapkan dalam masa sejam diiringi dengan ayat Bahasa Malaysia yang sgt best dengan bbrapa typing error..:D pukul 10 pg..menuju ke Family Day AIKOL FEST 09 utk memberikan support :)

Aku dan khairun bertolak dr UIA pd jam 2.15 ptg..selepas selesai FAMILY DAY AIKOL 09 dan juga alhamdulillah sempat join tahlil..sejujurnya..sangatlah penat tahap maksimum..lagi-lagi si khairun...tapi khairun tetap semangat utk ke sana dgn bbrapa sebab..hehe..;)

3.15 ptg..kitaorg smpai...masa itu..macam-macam kenangan flashback tiba-tiba muncul dalam kepala..n tak semena-mena..aku jam berdebar dan saspen plak nk msuk gate..(:D hahaha..khairun dah gelak-gelak)

Zaihas & Muslim dah smpai dulu utk set-up booth law..siap dgn robe lagi dibawa khas dr Ahmad Ibrahim Kulliyyah of Laws..So kitaorg pun dengan sedaya upaya & to the best of our ability menerangkan dan menjawab pertanyaan adik-adik yg sgt eager nak tau psl law :)



Walaupun aku berada di situ cuma seketika..Tetapi rasa sgt bahagia dan gembira..Dapat lakukan sesuatu utk sekolah..dapat berjumpa dgn kawan-kawan yang lama dah tak jumpa..Even kedatangan aku ke situ sedikit sebanyak mengingatkan bbrapa perkara yang aku tak nak ingat..tapi disinilah semuanya BERMULA...langkah ke hadapan dan trus ke hadapan..Moga Allah memberkati semua warga pendidik di bumi ini...

Maahad Hamidiah yang dikasihi..

p/s:Lepas ini..kalau ada apa-apa program ajaklah lagi..:) suka..^_^




No comments: