Thursday, June 4, 2009

The Man that i love the most :)






This month is Father's Day..betul ker..?sebenarnya tak tahu bila...hehe tp xperla..ini edisi FATHER PULAK :)

If anybody would ask me about abah...well..what i can say is that..he's fine :)Saat ini..ketika jemari ini menaip keyboard ini..apa yang terlintas di benak hatiku ialah..HE IS STILL HERE WITH US..Alhamdulillah Ya Allah..dengan segala kuasa TUHAN..with his beloved family..even physically not present with me(far away there)but spiritually he is in my heart..

Ak banyak ikut abah..boleh dikatakan 95%..even muka pun mmg leh sahkan yg sy ini anak dr zainudin..:)in terms of perangai pun,cara berfikir..mmg banyak ikut abah..whatever..mmg anak abah :)n anak ummi jugak :)ak sgt manja dgn abah..mmg xboleh kalo abah marah ..even mrh skert..cepat sensitif and of course cepat sgt rase nak nangis...hehe..tp xderla yg manja yg over..berpada-padalah..kan? kalo ckp ngn abah kt public phone maser sekolah dulu(pas magrib da cepat2 gi dpn dwn kuliah di mana satu-satunya public phone yg ok!)org akan igt ckp ngn BF..haha..xkesahlah suka hatilah..asal aku bahagia...hahaha...

Setahun yang lalu...kami hampir kehilangan...kehilangan dia yg sgt-sgt kami cintai dan sayangi..tempoh yg diberi tidak lama oleh dr..aku sudah rebah dlm harapan..menebalkan jiwa dan raga dan segala kekuatan menghadapi segala kemungkinan..

TAPI dia tetap kuat..TETAP KUAT DEMI KELUARGANYA ---> isteri dan anak-anak..masih semangat pergi ke kuliah...bilik dipindah ke bawah..n ummi yg setia di sisi menolak kerusi roda utk ke kuliah..KAGUM dgn semangatnya..utk terus berbakti kepada agama..menunaikan segala tugasan and amanah sebagai seorang pensyarah..dlm segala kesakitan masih lagi terbang ker KL menghadiri meeting dengan berkerusi roda..sebagai anak..betapa LULUHnya hatiku..masih lagi mencari rezki utk kami..betapa aku sedar dia yang menghadapinya..masih lagi boleh tersenyum,tenang dalam segala kesakitan...n air mata pasti akan jatuh setiap kali wajahnya berkerut menahan sakit..di kala tidur malamnya terganggu n aku akan menghadap ke arah lain agar abah tak tengok aku menangis..sbb aku tahu dia akan sedih dan susah hati..

Detik itu..setiap kali aku melihat wajahnya..setiap kali aku peluk utk berpisah dengannya..aku takut sgt aku tak dpt berjumpa dgnnya lagi..dan aku bawa diriku dengan segala kepasrahan kepada TUHAN agar sentiasa menjaganya utkku..

Abah...tiada apa yang kakak inginkan selain melihat abah sihat seperti dahulu..Bahagia dan gembira..Abah sempat tgk kakak convo utk mengenggam LLB_S sepertimana harapan abah sejak dulu..

Abah insan berprinsip...
Abah yg sentiasa kuat...
Abah yg sentiasa menasihati...
Abah yg sentiasa mengembirakan anak-anaknya...
Abah yg sentiasa mendengar segala masalahku...
Abah yg sentiasa support dlm apa yg kami lakukan...
Abah yg sentiasa tahu jika aku sedih...
Abah as the family supporter, ketua keluarga, pebimbing ke syurga..
Abah who we love..

Happy Father's Day Abah...

TUHAN...Terima Kasih kerana masih memberikan aku peluang, ruang dan waktu utk berbakti pada abah..

No comments: