Tuesday, June 23, 2009

Hati aku bukan lagi di sini...



Tinggal lagi beberapa hari LAP akan berakhir...

Hakikatnya..sedih jugak nk meninggalkan dept industrial relation itu..lebih-lebih lagi staff-staffnya yg sgtlah baik dan byk mengajar ilmu-ilmu dan pengetahuan yang baru..

Hari yang berbaki..aku sedaya upaya utk melakukan apa-apa kerja yg patut dan mengutip permata2 berharga pengalaman dan ilmu..

Aku banyak menimba ilmu..bukan sahaja dr segi undang-undang tetapi dr segi soft skills,communication skills dan apa-apa ilmu yg aku anggap baru seperti menggunakan mesin fotostat,guna shredder,lipat surat,buat filling, utk jadik lebih detail dan meticolous,apa-apa document kene ada acknowledgement,camne nk wat submission dan yang paling PENTING..memahami dan menyelamai ragam manusia yang pelbagai..

Dan betapa dunia luar itu lebih hebat dugaannya..lebih byk pertimbangan yg perlu dilakukan..betapa pemikiran itu sgtlah perlu sebelum melakukan apa-apa..dan betapa prinsip itu sgt perlulah dijaga..dunia belajar sgtlah tidak sama dgn dunia pekerjaan..

CONCLUSION aku..? Selagi ada peluang menuntut ilmu,capailah ilmu itu selagi mana mungkin...

TAPI hakikatnya..hatiku bukan lagi di sini..

Hatiku aku sudah jauh di sana..3 hari lagi...

2 comments:

EJAD said...

sabar ulfah.... tak lame lagi kay....;)

aufa khalilah said...

hehe..

thanks ejad :)