Friday, August 7, 2009

Adakah nasib aku akan seperti Faizal Tahir..?

Media Heboh menyiarkan kegagalan Faizal Tahir melepasi Jabatan Imigresen Malaysia sewaktu ingin menaiki pesawat ke Jakarta,Indonesia untuk menghadiri Anugerah Planet Musik 2009.

Justification? Kerana masalah berkaitan PTPTN di bawah Akta Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi National 1997.

Ya..dan pada pagi yg sgt indah ini..kutemui sepucuk surat di dalam kotak surat rumahku ..bukan surat cinta tapi surat dr PTPTN kerana didapati aku tidak bayar dan kegagalan membuat bayaran 14 hari dr tarikh surat dikeluarkan akan membuatkan aku tertakluk pada Akta Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi National 1997 yang membolehkan Ketua Pengarah Imigresen menahan aku utk keluar dari Malaysia...

Padahal dah sah-sah PTPTN htr penyata kira-kira pada tarikh 05/02/2008 dengan menyatakan bahawa tiada lagi bagi tertunggak kerana bayaran telah dibuat dua tahun yang lalu masa aku masih 1st year bertarikh 05/06/2009 dan bayaran telah dibuat di Bank Islam,UIAM.

Satu lagu drama dalam hidup aku....

Next step...Check online

Second step..Call...

Third step..Terjah PTPTN...

Tunggu dan lihat drama seterusnya.....


1 comment:

itukami said...

bakar je bangunan ptptn tuh...esok drg tak keje, bakar esok pn ok gak...
ngn hutang aku pun selesai skali nnt...hehe :P