Sunday, May 17, 2009

Wedding & pertemuan yg membahagiakan:)

Today ada wedding yang perlu aku pergi...wedding kak akmar (my childhood friend time kt Edinburgh,Scotland) & husband, Ahmad Firdaus bin Haris..kak akmar's father is my father's close friend...so sebagai anak..i felt obliged to go sebagai mewakili my parents(in so many instances i do have to represent my parents)..so off i went to their house in Kampung Sungai Ramal Dalam,Kajang..Sepertimana yang kita belajar adab kepada ibu bapa iaitu menjaga hubungan baik dengan kawan-kawan ibu bapa..maka inilah yang aku cuba utk lakukan..:)

Sebenarnya to tell the truth..rasa nervous plak..macam aku plak nk kahwin..haha..tp memikirkan aku pegi sorang-sorang n of course no doubt sgt sedey gi wedding sorang2 okeyh...nak carik org temankan..semua ada hal masing-masing so terpaksalah pergi ngn yakinnya berseorangan...

A day before that..i bought the pinky rice cooker for the couple during the outing with my siblings angkat..hehe..brother,sister and kerun..i really enjoyed it because dah lama tak jumpa diaorang especially brother..the movie, secret recepi, and waffle world was fantastic..nasib masing2 ada hal malam tuh kalo tak..sure malam baru balik..hehe:) agak jenuhlah nak pilih barangan elektrik..bukannya ada pengalaman pun..so pandai2lah based on my own discretion..hehe :D

The wedding was great and sgt meriah..then i remembered kak akmar was the only daughter..abg kamil jer yg ada..arif kt OZ & ashraf kt NZ..so sgtlah n extremely meriah..n i do like to go to weddings...its just a nice feeling to be in a wedding okeyh..everything was purple..even the air was purple..hihik..at first i do felt a kind of lost..the reason being most of them are adults(my father's friend) so agak blurr camnelah aku nak meletakkan diri aku nih..tapi bila dah mention abah's name then they knew who i was...most of them ask about abah's condition..i answered..ALHAMDULILLAH..he's doing just fine:)

Tapi yang pasti..aku berjaya jumpa cikgu-cikgu Maahad kat wedding td memandangkan auntie thuraiya mengajar kat maahad...tp kebanyakannya adalah cikgu-cikgu yang tidak penah ajar sy..but sy tegur..sempat salam...n ucapkan selamat hari guru :)it was just a nice feeling..:)

Jumpa auntie ruby and auntie faizah..and diaorg pun mula mengusik..pasni ulfah plak..jgn lupa jemput..aku dgn selambanya gelak n cakap..lama lagi..calon pun xder lagi..hehehe :)walaupun jauh di sudut hati...sedih sebenarnya gi wedding org nih kalo nk igtkan kisah lalu..tapi xper..bila gi wedding org dan doakan dia...insyaAllah..dapatlah berkat kat situ :)

Selepas bersalaman dengan pengantin...(sori kak akmar..xsempat kita nk borak2..dah lama kan kita tak jumpa..) i headed to the car..dlm perjalanan..guess who i met??? CIKGU SALWA!(cikgu salwa ni my guru tingkatan masa form 3..kitaorg rapat sgt2) mula-mula cikgu xperasan..maybe because muka yg comel kan..hehe..aku terus dipeluk dan dicium..rindunya kat cikgu..dah lama kita tak jumpa kan...tak dpt nk bayangkan macamana perasaan aku tadi..serius..rasa bahagia dan gembira sgt2 dpt jumpa ngn cikgu kesayangan yg sorang nih..lagi-lagi dlm mood hari guru yang masih ada..sempat aku ucapkan selamat hari guru..:)

Seraya itu..i really missed my friends in 3 HAMZAH..class paling best time kt maahad hamidiah dulu..seriusly..lagi2 kedudukan rumah pengantin yang hanya adjacent ngn maahad yang hanya highway yang memisahkan...manerlah korang pergi ek..yg dpt didetect macam..naili,mizah,wani,wani mail,dina,maryam,nadiah sahar,maryam,lina,ipa,fiqah,fizah..ader lagi yang tertinggal ker..? bdk laki..fahmi,mirul,wan ahmad faris,iwan,alias,hazeeq,nabil,izzaldeen,zakwan,rahman,hafiz hafifi..n org lain yang aku tak ingat.. where ever you are hope that u guys are doing just fine..:)

Conclusion..Hari ini hari yang sgt gembira..Gembira sbb dpt menambahkan kegembiraan org lain..merapatkan hubungan silaturrahim..Gembira dpt berjumpa dengan cikgu salwa..:) memang rezki aku dpt jumpa dengan cikgu selepas beberapa tahun tidak berjumpa..SELAMAT HARI GURU :)

Next wedding 06/06/09 :)

1 comment:

Anonymous said...

Ulfah
sape punye next wedding tuh :)