Sunday, May 3, 2009

Setahun sudah berlalu...

Tarikh 8 March 2008..tidak pernah akan ku lupakan smpai bila-bila..

Selepas tarikh itu..nyata perasaanku sentiasa tidak keruan..hari-hari ku dihambat resah,gundah,sedih dan kerisauan yg mencapai tahap maksima..Jika tidak dptku mendengar suara insan itu walau sehari..hatiku sudah risau..jantungku mula berdegup kencang..

NAMUN..semua itu menjadi rententan hidup aku yg sgt memberi kesan dalam hidupku..Jangkaannya hanya setahun mula-mula..aku sudah fikir macam-macam..sudah bersedia menerima ketentuan takdir..berfikir langkah seterusnya..mengenang nasib kami sekeluarga..

Beberapa kali aku sentiasa berharap apa yang ku lalui hanya mimpi belaka..tetapi selepas beberapa kali mataku celikkan..pipi ku tampar..nyata semua ini adalah realiti..

Hari-hari yg susah itu ku lalui dengan sokongan keluarga,rakan-rakan insan itu dan teman-teman rapat yg sentiasa berada di sisi..

Dan detik ini...sudah setahun berlalu..dan alhamdulillah Allah mendengar doa-doa kami..insan itu sudah semakin sehat..semakin kuat dan yakin melangkah..tidak penat ke sana ke mari demi melunaskan segala tanggungjawab dan pernanan pada masyarakat dan Islam..

Walaupun selepas apa yg ku sudah lalui..kesedihan yg terpaksa aku alami..tetapi aku rasa..`kegembiraan' ini lebih yg aku harapkan..walaupun mungkin aku sudah hilang `kegembiraan' itu tetapi Allah memberikan dan mengurniakan aku dengan kegembiraan yang lebih besar..

Apa lagi yg ku mahukan...Nikmat dan kurnia yg dikurniakan Allah sudah terlalu banyak dan nyata aku bersyukur dengan semuanya..dikurniakan keluarga yg sgt-sgt mengerti dan memahami dan menyayangi aku dan rakan-rakan yg sentiasa berada di sisi aku semasa aku memerlukan..

Aku gembira melihat dia gembira...Turun naik KL..ke sana ke mari..kkdang risau memikirkan soal kesihatannya tapi takpe..hatiku berdetik..Aku tidak kisah asal dia rasa bahagia dan melakukan apa yg dia suka sementara Allah memberikan peluang kepadanya..

Tuhan...Berikanlah kekuatan kepadanya..Lindungilah dia..Peliharalah dia..Berkati dan limpahkanlah kasih sayangMu kepadanya..agar dia sentiasa bahagia dan sihat sentiasa..

Tiada apa lagi yg ku mahu melainkan yg satu ini...Love u n i really do...

No comments: