Sunday, May 24, 2009

Syurga Cinta

Kawan aku ckp....

`aperla ko ufah..tgk cita melayu'

hahaha..xperla cik adik...ada sebab kenapa aku nk tgk movie itu..

my first impression was that it's the kind of the typical type..tp for me..that movie sarat jugaklah dgn mesej bergantung pd persepsi masing-masing...

tp yg pasti air mata aku menitis dan mengalir..menjadikan aku lebih percaya pada satu statement biasa yg aku dengar...(staement itu dirahsiakan di sini)

semua dilihat pada HATI pd IMAN...KEIKHLASAN dan KETENTUAN TUHAN...

disisi aku yg penuh dengan jalan utk memperoleh ilmu dn pengetahuan..tapi adakah aku menggunakan sepenuhnya utk menambahkan keimanan dn ketaqwaan aku..menjadi insan yg lebih baik..

jika dibandingkan dgn mereka yg tiada jalan,tiada source tp inginkan petunjuk dan guidance itu...

Syurga Cinta itu ketentuan ALLAH..

*Walau hati ini trus menangis
Menahan kesakitan ini
Tapi kulakukan semua demi cinta

Akhirnya juga harus kurelakan
Kehilangan cinta sejatiku
Segalanya tlah kuberikan
Juga semua kekuranganku

Jika memang ini yang terbaik
Untuk diriku dan dirinya
Kan kutrima semua demi cinta*

P/S: suprised that khairun wanted to watch this movie..hehe..but the moment was a sweet one with u khairun..hehe..

motif entry ini..? pemahaman bagi yang memahami..sekian..xnak baca sudah..aku xpaksa saper2 utk bacer(ini aderla exemption clause)

No comments: