Monday, May 24, 2010

Bersabarlah wahai hatiku...


Bismilllahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..

Di kala ini..hatiku ingin berteriak..memekik..menjerit..melolong dan menangis
Namun sebagai hamba yang mempunyai pegangan iman kebergantungan pada Tuhannya..
aku ingin menahan walaupun pedih..

Tapi apakan daya..aku manusia biasa yang tidak akan bisa lari dari perasaan emosi tatkala keadaan dan situasi yang menguji kesabaranku..
Mungkin di pandangan mata org lain...Ini situasi biasa tapi pada aku ini situasi luarbiasa..

Kekadang fikiran dan resolusi manusia bisa menyusahkan org lain..Tiada spirit ihsan kerana Islam sangatlah mendokong ihsan..Hukum Tuhan itu jua yang terbaik..

Jika ingin diingat-ingatkan pun aku perlu kembali pada realiti dan hakiki..Jika ingin dibahaskan keadaan pun tidak akan dpt mengubah apa-apa..Jadi sekarang aku perlu mencari solusi untuk menghadapi keadaan ini..Ingin realistic dalam pertimbangan..

Moga kekuatan itu akan terus bersama aku..T_T
(moga aku terus teguh demi kepasrahan takdir KAU padaku Ya Allah)

rakan-rakan..mungkin anda tak faham kot ni psl apa..tp doakan saya yer..

aku ingin melepasi duri itu...

with luv,

UM

3 comments:

cahaya_hati said...

salam ulfah..
mmg kte xfaham apa yang ulfah mksd kan dlm entry kali ni.. tp kte harap ulfah tabah ye.. setiap org diuji dengan ujian yang berbeza mengikut kemampuan masing2..
harap kte semua tabah dalam menempuhi setiap ujian yang dtg..

aufa khalilah said...

xper if kalo x fhm pun sbb kita pun xtulis napa..

thanks if..if rajin dtg blog kita..:) doakan kita yer if..sayang if sgt2..

nnti ade kesempatan kita reunion e-32 k..? ;)

cahaya_hati said...

hehe..dah lama xdgr cite adik2 ex- e32.. apa cite lah diorang skarang kn..
syg ulfah jgk =)
smg kte dpt berjumpa lg..
amiin..