Saturday, March 6, 2010

Di sebalik kesamaran ada cahaya harapan & impian...

I'm at the library..Jam menunjukkan pukul 1.30..Azan zohor berkumandang merdu..Sekian lama diri berpisah dengan library tercinta ini ( owh..sygnya aku pd library)..Di luar sana sang mentari sedang memancar bahangnya..Yes! Baju akan cepat kering jika begitu..


Lantas..Tempat yg berhawa-dingin menjadi pilihan utk aku menghabiskan ptg Sabtu ini..Sekarang aku merasa agak tenang..Mungkin tenang dgn aliran udara nyaman..Tapi diri aku tenang juga..Menantikan saat begini..Menghabiskan masa utk diri sendiri setalah sekian lama minggu-minggu yang lalu yg sgt busy...Mungkin kedengaran agak self-centered..Tapi i think i need some time for myself..

Cuaca sekarang silih berganti..Panas & Terik yang amat sgt..n then hujan lebat mencurah-curah pada petangnya..Aku sedar langit tidak akan selalunya indah..Malam tak selalu cerah..Hidup juga begitu..Disebalik apa yang aku lalui..Kesusahan,kesedihan & kesulitan Tuhan juga menurunkan rahmat & nikmatnya..Harapan dan kasih sayangnya..

Mungkin aku asyik menulis benda yang sama jer dlm setiap entry..Tapi inilah perkara yg sangat bernilai dlm kehidupan aku yang bisa dikongsi bersama..Pengalaman yang akan ku hargai sehingga ke akhir hayat untuk fasa-fasa kehidupan aku yang akan datang, pekerjaan, perkahwinan,kehidupan berumahtangga & berkeluarga & tanggung jawab sebagai Muslim, Daei, dan seorang manusia..

SATU benda yang aku akan ingat sampai bila-bila BUDI & KEBAIKAN insan-insan yang aku aku pernah kenal..Yang banyak menolong & membantu..Doa aku agar mereka-mereka ini dipermudahkan dalam setiap urusan mereka..Jika aku kaya sudah pasti aku akan membalas jasa mereka tapi aku percaya ganjaran Alllah buat mereka-mereka ini jauh lebih hebat dan tinggi nilainya disisi & mata TUHAN..Lembayungi mereke sentiasa dalam rahmatMu TUHAN..

Study!!!

Adoyai..Sem ini sangat terasa lost & kelam-kabutannya..kadang-kadang terasa jasad jer ada..ruh terbang entah ke mana..sekarang ni tgh nk sort out mana-mana yang tidak setel lagi..tidak mudah..bila ada perkara-perkara lain selain study yang perlu difikirkan..serious aku bermain dengan emosi..tetapi ia juga mengajar aku utk lebih mengawal emosi..(secara hakikatnya..sy sgt emos ok!) dan byk mengajar aku utk bersabar..SUNGGUH! Ya Allah..

Yang pasti aku tidak sabar menanti saat utk pulang..Tiket dah beli! Yeah! and aku akan merindui aikol selama bbrapa bulan..he..Rindu sgt kt mereka bertiga itu ( the little princesses) & of course ummi....
(sometimes i do feel like that he is waiting for me to come back...oh abah..)


Apakah misi cuti ini..?


* To be a better person ini all aspect of life * :) wah..sgtlah ideal kan...tp tiada siapa yang sempurna..develop diri sahaja sudah cukup baik kan..?!

maafkan aku sbb underline link ni..dah xtau dah camne nak ilangkan.,,so jgn klick ok..haha..

with love,




No comments: