Friday, December 4, 2009

KINI...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Tiada apa yang boleh dikatakan tetapi kami sekeluarga sedaya upaya menyesuaikan diri dalam keadaan arwah abah yang sudah tiada lagi di sisi kami...

Walau apa pun, aku gembira kerana Allah mengizinkan aku dapat berada di sini ummi & adik-adik selama ini..Aku beruntung dan aku pasti adik aku yang dua org lagi itu pasti sedih tidak dapat bersama kami..InsyaAllah moga Allah akan bagi kesempatan utk kita bersama & bertemu kembali..

Dua hari yang lepas..keputusan exam untuk semester lepas dah kuar..Alhamdulillah lulus semuanya walaupun tidak begitu cemerlang..Rasa nak nangis pun ada sebabnya memang bajet satu subject itu akan fail..hu..Tapi Allah Maha Berkuasa..DIA menolong aku dalam segenap perkara..Kalau ikutkan mmgla keputusan yang sgt drastic nak amek exam final tuh..

Satu subject ini sgt2 menyentuh hatiku, utk pengetahuan pembaca..Malam nak exam itu..Masih lagi menangis teresak-esak bila baca jer notes subject itu..Kerana subject ini sgtlah sentimental & mengingatkan aku pada arwah abah..Sebbanya arwah abah pernah janji yang dia akan ajar aku bila time nak exam nanti..Tapi Alhamdulillah..Aku berjaya dapat A-..dan aku hadiahkan keputusan grade ini utk arwah Abah yang selama ini memberikan sokongan yang tak pernah henti..

Terima kasih kepada Cik Peqa atas segala pertolongan (dia wat notes semata-mata utk sy ok!)

Semester baru yang bakal menjelma..Semoga aku aku akan lebih bersemangat utk meneruskan pengajian yang berbaki lagi setahun..dan lagi setahun utk double-degree dlm Shariah di mana ini merupakan harapan dan impian abah sejak mula-mula aku menyatakan utk mengmbil jurusan undang-undang..

Utk pengetahuan anda, before pulang bercuti aku ada menerima panggilan dr MIBF atas tawaran utk join management training and if i do well, i will be straight accepted to be their staff..tapi memandangkan diaorg nak wat interview time aku kt Brunei..so xperla..Maybe ini bukan rezki aku :) Dan ini juga menjadi pemangkin utk aku terus berusaha menjadi yang terbaik..

KINI pasti tidak akan sama seperti DULU.. Tapi apa-apa yang pasti matlamat & objektif aku masih sama...Dalam mencari keredhaan Tuhanku dan meneruskan kehidupan sebagai khalifah di muka bumi..

Dan impian & harapan arwah abah pada kami adik-beradik juga tidak berubah..Masih sama seperti dulu..


(Kali terakhir arwah abah berkumpul adik-beradik)


Dear Abah...


We miss u so much...


No comments: