Thursday, November 25, 2010

Dan apabila hati tiba-tiba menjadi sayu..

Bismillahirrahmanirrahim
Dan apabila hati tiba-tiba menjadi sayu...air mata mula bergenang dan diikuti titisan menitik satu-persatu..
Flashback cerita lalu...
Mengimbau kisah dahulu...
Terkenang detik itu...
Ketika dan saat yang terlalu sukar untuk diungkapkan melainkan yang tahu...
Tidak mampu dilawan perasaan itu...
Yang datang menjengah dalam masa yang satu...
Terlalu banyak untuk disemat menjadi kenangan...
Tidak kurang banyak untuk dibuang jauh-jauh ke dalam lautan...
Aku manusia yang punyai hati apabila disentuh dengan kejadian...
Kerana kita punya Tuhan mengimbangkan ruh yang tidak keruan...
Telah ku nilai mana yg dikatakan intan...
Telah ku tahu mana yang dikatakan lawan...
Telah ku sedar siapa yg akan sentiasa dalam dampingan..
Telah ku maklum siapa yg seperti tiada kewujudan..
Kadang-kadang aku takut untuk melangkah...
Kadang-kadang aku gentar untuk menapak...
Tidak ku tahu apa ketentuan...
Tidak ku tahu apa pengakhiran...
Aku menyayangi mereka...
Mereka yg sentiasa dekat di hati...
Mereka yg masih bisa untuk mengagahkan aku...
Mengenggam erat tanganku...
Menemani dengan setianya aku...
Mendengar tangisan aku...
Sabar melayani aku...
Menitipkan kata dan azimat...
Walhal aku seperti tegar tidak mendengar...
Aku sabar menanti...
Kebahagiaan yang kekal abadi...
Kerana aku percaya pada rahmat Tuhan...
Mungkin masa belum kesampaian...
(Pegangi hatiku Ya Allah..Sentiasa)
With luv,
UM

No comments: